| 
 RMI-6 Szúnyogbalaton  2005.03.17. 14:08 Az orrfutómű kikísérletezésére szánt gép.RMI-6 Szúnyog (tervezője: Varga László) 
   
 Hamarosan/coming soon!!!   
   Feladatköre: Az orrfutóműves rendszer kifejlesztésére szolgált. Fegyverzete: Nem volt. Különlegessége: Ez volt az első bevonható orrfutós magyar gép. A kisméretű törzs kabinjában a pilóta teljesen hátradőlve helyezkedett el. Botkormány helyett egy He-70-esből kiszerelt körkormánnyal látták el, mely a műszerfalból vízszintesen kinyúló cső mozgatásával végezte a magassági kormányzást, ugyanúgy, mint a mai gépeken. Gyártója: Műegyetem Aerotechnikai Intézete és a Repülő Műszaki Intézet 
 Története: Az RMI-6 ugyan 1943-ban épült meg, de története egy évvel korábban kezdődik. 1942-ben a Németországot ért angolszász bombatámadások (több száz bombázó és kísérővadász megjelenése) rávilágítottak az erős fegyverzetű, de ugyanakkor a vadászgépek mozgékonyságával is rendelkező gyors romboló típus szükségességére. Ezévben Magyarországon az Aerotechnikai Intézet egy kisméretű, erős fegyverzetű, kétmotoros vadászgép megalkotására kapott megbízást. Az X/V típus egy húzó-toló légcsavaros (2 db DB-605), orrfutóval ellátott gép volt. Az RMI-6 Szúnyog kifejezetten ennek az akkor még újdonságszámba menő orrfutókerekes elrendezésnek a próbáira készült. Építését az Aerotechnikai Intézetnél kezdték, majd a Ferihegyi műhelyben folytatták. Vegyes építésű, kisméretű, elöl rács-, hátul héjszerkezetű, árnyékolásmentes iránysíkkal ellátott törzshöz a bevált Varga-féle kettős törésű szárnyat alkalmazták (Ez minden Varga professzor által tervezett gépnél visszatérő motívum volt.). Az orrfutóművet kézi erővel, egyetlen mozdulattal lehetett bevonni vagy kiengedni. 1943-ban megkezdődtek a gurulópróbák és az orrfutó-rendszer viselkedésének vizsgálata. Problémát okozott a bevonórendszer, mert kézi működtetéséhez túl nagy erő kellett, ami túllépte azt a szigorú szabályt, hogy a mechanikus működtetések kézi erői soha nem haladhatják meg a kormányokon érzékelhető erőhatások nagyságát. Az egyetlen példány valószínűleg egy bombázás eredményeként kiégett. 
 Festés: Szemtanúk beszámolója szerint barnás-zöld (kheki) színű volt a gép, a függ. Vezérsíkon egy nemzeti színű sávval. Felségjelzés nem volt rajta és lajstromot sem kapott.  
 Műszaki adatai:   Fesztáv: 6,6 m Hossz: 5,8 m Magasság: 2,2 m Szerkezeti tömeg: 210 kg Felszálló tömeg: 335 kg Max. sebesség: 250 km/h Hatótáv: 300 km Repülési magasság: 3000 m Motor: 1 db Persy II. 45 LE, kétágú légcsavarral 
 |